Coinbase destekli katman 2 ağı Base, yaklaşık iki saat süren kesintinin ardından yeniden normal çalışmasına döndü. Ağdaki blok üretimi yaşanan bir konsensüs sorunu nedeniyle geçici olarak durmuştu.
Base ekibi yapılan incelemede geçersiz bir bloğun işlenmesinin yeni blokların oluşturulmasını engellediğini açıkladı. Sorunun giderilmesinin ardından blok üretiminin normale döndüğü ve ağ genelindeki hizmetlerin yeniden senkronize olduğu belirtildi.
Kesinti sırasında kullanıcı fonlarının güvende olduğu vurgulanırken, ekibin olayın temel nedenini araştırdığı ve detaylı bir teknik rapor paylaşacağı ifade edildi. Base’in kurucusu Jesse Pollack da ağın durmasının kabul edilemez olduğunu ancak bu olaydan gerekli derslerin çıkarılacağını söyledi.
İlginizi Çekebilir: Microsoft, USB Üzerinden Yayılan Kripto Virüsünü Tespit Etti
Kesinti, Beryl adlı yeni ağ güncellemesinden yalnızca birkaç saat önce yaşandı. Güncelleme planlandığı gibi tamamlanırken yeni sürümün para çekme işlemlerini hızlandırması ve gerçek dünya varlıkları ile stablecoin’ler için yeni bir token standardı sunması hedefleniyor.

